|
ZESPÓŁ SZKÓŁ W KAMIENICY KRÓLEWSKIEJ ul. Szkolna 19 83-342 Kamienica Królewska tel./fax 058- 681 92 02 e-mail: zskamienicakrolewska@wp.pl |
Przydatne linki:
|
„Interaktywne metody nauczania i wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów
sposobem na rozwój kompetencji kluczowych w szkołach Gminy Sierakowice”
„Matematyka w przestrzeni gospodarczej i jej praktyczne zastosowanie”
W czasie realizacji projektu uczniowie poszukują zastosowania matematyki w wybranych gałęziach przestrzeni gospodarczej, zwłaszcza w budownictwie i handlu. W ramach projektu odbyły się wyjazdy edukacyjne – do sklepów meblowych w Lęborku, do fabryki mebli JTMebel w Kartuzach oraz centrum handlowego IKEA w Gdańsku. Na każdym z tych wyjazdów szukaliśmy inspiracji do wykonania aranżacji swojego pokoju bądź mieszkania. Robiliśmy również kalkulację kosztów. Cele edukacyjne projektu: - pokazanie związku matematyki z wybranymi działami przestrzeni gospodarczej i dostrzeganie zależności matematycznych w otaczającym świecie, - doskonalenie umiejętności planowania prac i zakupów, - wprowadzenie elementów myślenia ekonomicznego, - nabywanie umiejętności opisywania otaczającej rzeczywistości w języku matematyki, - rozwijanie kreatywności i aktywności uczniów, - uświadomienie przydatności wiedzy i umiejętności matematycznych.
Zajęcia wyrównawcze z matematyki w gimnazjum Cele projektu: - Rozwijanie umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania. - Kształtowanie umiejętności stosowania schematów, symboli literowych, rysunków i wykresów w sytuacjach związanych z życiem codziennym. - Analiza prostych zagadnień i problemów matematycznych. - Wykorzystanie zależności i analogii matematycznych do łatwiejszego zapamiętywania. - Rozwijanie umiejętności czytania tekstu ze zrozumieniem. - Doskonalenie sprawności rachunkowej. - Przygotowanie do korzystania z tekstów użytkowych. - Wykorzystanie wiedzy matematycznej w różnych dziedzinach życia. "Stan środowiska naturalnego - zjawiska przyrodnicze i postawy człowieka" Projekt ma na celu rozszerzenie wiadomości oraz zainteresowań z zakresu ekologii i ochrony środowiska oraz kształtowanie poczucia odpowiedzialności za stan środowiska naturalnego wśród uczniów. Poprzez stosowanie ciekawych form i metod pracy można skuteczniej kształtować postawy młodzieży zgodne z etyką ekologiczną. CELE I TREŚCI Uświadomienie zagrożeń środowiska przyrodniczego występujących w miejscu zamieszkania:
W ramach zajęć odbyły się wyjazdy edukacyjne do Urzędu Gminy w Sierakowicach, na Uniwersytet Gdański ,,Noc Biologów 2017’’ oraz warsztaty chemiczno-biologiczne w I LO w Lęborku. "Zajęcia logopedyczne" Zajęcia te mają na celu przede wszystkim;
"Informatyka- tworzenie przydatnych w życiu codziennym aplikacji" Zajęcia odbywają się w dwóch grupach po dziesięć osób we wtorki i w czwartki. Celem zajęć jest:
2. Przygotowanie do
korzystania ze środków techniki informacyjnej.
"Bezpieczeństwo w sieci i aspekty prawne korzystania z jej zasobów" Zajęcia odbywają się w poniedziałki na dziewiątej godzinie lekcyjnej. Uczęszcza na nie 12 osób. Celem zajęć jest:
„Język angielski - porozumiewanie się w wybranych sytuacjach życia codziennego” Cele projektu:
Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego w gimnazjum Cele zajęć:
„Język angielski przydatny w sytuacjach życia codziennego” Na zajęcia uczęszczają uczniowie Szkoły Podstawowej. Uczymy się swobodnej komunikacji w języku angielskim. Podczas zajęć poznajemy także kulturę Zjednoczonego Królestwa i krajów anglojęzycznych. Na zajęciach wykorzystujemy wszystkie dostępne metody, a w szczególności nowoczesną technologię. Uczniowie bardzo chętnie podejmują się wyznaczonych zadań. Poprzez zabawę poznają nowe słownictwo i utrwalają już poznane. Na zajęciach nie brakuje też gramatyki, którą ćwiczymy zarówno interaktywnie, jak i „na papierze”. Przede wszystkim, na zajęciach DOBRZE SIĘ BAWIMY.
"Stan lokalnego środowiska naturalnego" Głównym celem tych zajęć jest : rozwój zainteresowań przyrodniczych, uświadomienie zagrożeń środowiska, kształtowanie świadomości ekologicznej. W ramach odbywających się zajęć uczniowie szkoły podstawowej realizują następujące zagadnienia: -Gospodarka odpadami -Zjawiska przyrodnicze - Zanieczyszczenia rzeki, jezior najbliższego otoczenia - Zanieczyszczenia powietrza w miejscu zamieszkania -Energia odnawialna i nieodnawialna – wpływ na stan środowiska lokalnego -Stan czystości gleb -Zagrożenia naszej ziemi -Ochrona przyrody oraz jej formy Spotkania mają głównie charakter praktyczno – doświadczalny, realizujemy wyjścia w teren gdzie wykonujemy badania stanu środowiska lokalnego. Odbyła się także wycieczka dnia 23 stycznia do Akwarium Gdyńskiego, podczas której mieliśmy możliwość uczestniczenia w warsztatach chemiczno – biologicznych pod hasłem ABC Bałtyckiego Ekologa.
"Zajęcia wyrównawcze z przyrody"
W ramach projektu uczniowie szkoły podstawowej dwa razy w tygodniu uczestniczą również w zajęciach wyrównawczych z przyrody. Celem tych zajęć jest: -zdobycie przez uczniów umiejętności wykorzystania posiadanych wiadomości podczas wykonywania zadań i rozwiązywania problemów; -utrwalanie wiadomości zdobytych na lekcjach przyrody; -
wyrównywanie braków edukacyjnych w zakresie realizowanych treści
programowych,
„Praktyczne zastosowanie reguł fizyki”
Cele edukacyjne projektu:
- zwiększenie motywacji do nauki fizyki; - nabycie umiejętności wykorzystywania wiedzy w praktyce; - rozwijanie umiejętności pracy w grupach; - rozbudzenie zainteresowania fizyką; - przypomnienie i utrwalenie wiadomości dotyczących pojęcia siły ciężkości, wzajemne oddziaływanie ciał, zasady dynamiki Newtona; - omówienie pojęcia energii elektrycznej; -omówienie tematyki maszyn prostych; -nabycie umiejętności wskazania prostych urządzeń w których wykorzystywane są zasady fizyki; - wykorzystanie komputera do tworzenia zestawień, prezentacji.
Jak to działa zobaczysz tutaj: https://i.imgflip.com/1jpubv.gif https://i.imgflip.com/1jxz8f.gif https://i.imgflip.com/1jxzey.gif https://i.imgflip.com/1jxzhz.gif https://i.imgflip.com/1jxy4z.gif
"Nauki matematyczno- przyrodnicze sposobem na spędzanie wolnego czasu" Podczas zajęć uczniowie utrwalą zamianę jednostek długości, wyznaczania obwodu figur, określanie skali i wyznaczanie długości w danej skali oraz orientację w terenie, kierunki geograficzne, sposoby lokalizacji kierunków geograficznych w terenie. Cele edukacyjne projektu: - zwiększenie motywacji do nauki przedmiotów matematyczno-przyrodniczych; - nabycie umiejętności wykorzystywania wiedzy w praktyce; - rozwijanie umiejętności pracy w grupach; - rozbudzenie zainteresowania matematyką i przyrodą; - przypomnienie i utrwalenie wiadomości dotyczących zamiany jednostek długości, pojęcia skali, jej wyznaczanie i określanie długości w danej skali, wyznaczanie obwodu figur, kierunków geograficznych; -poznanie i stosowanie różnych sposobów określania kierunków geograficznych w terenie; - wykorzystanie programów komputerowych do tworzenia zestawień, prezentacji.
"Zajęcia wyrównawcze z matematyki w Szkole Podstawowej" Cele dydaktyczne projektu: - przełamanie strachu przed matematyką i przywrócenie wiary we własne siły, - ugruntowanie wiedzy zdobytej ma lekcjach matematyki; - uzupełnianie braków w wiadomościach matematycznych; - wyrobienie poczucia własnej wartości; - kształtowanie umiejętności myślenia i jasnego formułowania wniosków;
„Poszukiwanie
własnej ścieżki kariery na rynku pracy” dla uczniów gimnazjum W ramach odbywających się zajęć z doradztwa zawodowego, uczniowie realizują poszczególne bloki tematyczne: - Zainteresowania, zdolności, umiejętności. Moje mocne i słabe strony. Autoprezentacja.
- Zawody na
rynku pracy. Prezentacje wybranych zawodów – spotkania - Wymagania i przeciwwskazania do danej pracy zawodowej. Co należy brać pod uwagę przy wyborze zawodu i szkoły. - Kierunki dalszego kształcenia, oczekiwania pracodawców, lokalny rynek zatrudnienia. Perspektywy zatrudnienia, zawody przyszłości. - Planowanie przyszłości edukacyjno-zawodowej. Testy predyspozycji. Nabywanie umiejętności przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej. Poznanie błędów pojawiających się przy wyborze zawodu. - Spotkania z przedstawicielami szkół ponadgimnazjalnych. Zapoznanie się z wymaganiami i procedurami rekrutacyjnymi. Gimnazjaliści uczestniczyli również w wyjazdach do zakładów pracy i instytucji m.in. Zakład Ubezpieczeń Społecznych w Kartuzach, „Auto Miras” mechanika pojazdowa, JTMEBEL Kartuzy, Newsda Meble Sp. z o.o., Kartuzy, LIS Przetwórstwo Mięsne. „Decyzje edukacyjno-zawodowe jako świadome wybory ścieżki rozwoju” W ramach zajęć uczniowie szkoły podstawowej realizowali zagadnienia: - Moje mocne i słabe strony. Zainteresowania, zdolności, predyspozycje. - Zawody na rynku pracy. Prezentacje wybranych zawodów. - Czynności jakie wykonuje osoba reprezentująca dany zawód, jakie są stawiane wymagania. Co należy brać pod uwagę przy wyborze zawodu i szkoły. - Budowanie pozytywnej samooceny. Testy predyspozycji zawodowych.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
„Intelekt - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów klas I-III szkół podstawowych w gminie Sierakowice”
Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet: IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie: 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych oraz zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty Poddziałanie: 9.1.2. Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych – projekty systemowe.
Nr wniosku:
WND-POKL.09.01.02-22-351/11 Biuro Projektu: Urząd Gminy w Sierakowicach ul. Lęborska 30 83-340 Sierakowice p. 202, w godz. 7.30-15.00 Kierownik projektu: Marzanna Sobotka-Pobłocka Tel. 58 681 95 14 Poblocka.marzanna@sierakowice.pl
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Zajęcia w Szkole Podstawowej w Kamienicy Królewskiej w ramach projektu pt.: „Intelekt - wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów klas I-III szkół podstawowych w gminie Sierakowice” rozpoczęły się w naszej szkole w październiku 2011. W roku szkolnym 2011/2012 objętych nimi jest 28 dzieci z klas I- III; 15 dziewczynek i 13 chłopców. W ramach projektu odbywają się zajęcia rozwijające zainteresowania i doskonalące umiejętności przyrodnicze, matematyczne oraz polonistyczne, a także zajęcia logopedyczne i zajęcia gimnastyki korekcyjnej. Zajęcia są prowadzone w 9 grupach przez nauczycieli Zespołu Szkół. Każdy zespół pracuje w oparciu o własny program z naciskiem na indywidualizację i aktywne metody. Uczniowie w danym roku szkolnym wezmą udział w 30 zajęciach. W ramach projektu prowadzone są następujące zajęcia:
| ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||