|
Zakupy w sklepach
internetowych i w serwisach aukcyjnych to znakomita okazja, żeby
wyszukać mnóstwo ciekawych produktów. Najczęściej są one dużo tańsze niż
te oferowane w tradycyjnym handlu. Jest tylko jeden problem - trzeba
uważać na oszustów.
Często słyszy się o
oszukanych klientach aukcji, a nawet sklepów. Towar znacząco różni się
od opisywanego,albo w ogóle nie dociera, są problemy ze zwrotem
pieniędzy.
JAK TEGO UNIKNĄĆ?
-
przeczytaj dokładnie
opis przedmiotu i upewnij się, co jest przedmiotem sprzedaży. W
Polsce aukcje z pudełkiem po komputerze czy telefonie komórkowym to
rzadkość, ale zdarzają się. Upewnij się też, że dany produkt
faktycznie jest tej marki, którą ma być.
-
sprawdź
dane sprzedawcy lub sklepu. W serwisach aukcyjnych sprawdź
komentarze - zarówno otrzymane, jak i wystawione. Jeśli pojawiają
się komentarze kwestionujące oryginalność towaru, jego jakość albo
opisujące problemy z reklamacją - odpuść sobie zakupy u tej osoby.
-
regulamin sklepu nie
może różnić się od obowiązującego prawa. A to oznacza, że ma być
czytelny, zrozumiały i musi być w nim zapis dotyczący reklamacji i
zwrotu towarów. Kupioną w sieci rzecz możesz zwrócić w ciągu 10 dni
bez podawania powodów.
-
sprawdź, czy jesteś na
bezpiecznej stronie (protokół SSL). Kupując będziesz podawać swoje
dane i być może inne ważne informacje. Dlatego w przeglądarce
internetowej adres strony powinien zaczynać się od "https". To
oznacza, że strona jest szyfrowana.
-
kiedy już skończysz
zakupy albo po prostu zakończysz pobyt na stronie sklepu, koniecznie
się wyloguj.
-
nie kasuj maili od
sprzedawcy lub sklepu. Zachowaj je przynajmniej do momentu, aż
sprawdzisz czy towar, który otrzymałeś, to ten, za który zapłaciłeś.
-
dobrą praktyką ze
strony sklepów i sprzedawców na aukcji jest informowanie, kiedy
przesyłka została nadana.
-
jeśli coś się nie
zgadza albo jeśli produkt jest wadliwy, przygotuj się. Skontaktuj
się mailowo ze sklepem lub sprzedawcą, wyjaśnij, co jest nie tak i
zaproponuj rozwiązanie.
|
|